Mascus.dk giver nu alle deres kunder en mobilside, der er optimeret til mobile enheder som smartphones og tablets.
Mobilt internet er i kraftig vækst, alene i 2012 er mobildata steget med 60 % på verdensplan. Siden 2009 er antallet af danskere, der bruger deres mobiltelefon til at gå på nettet, steget fra 9% til 56%. Et stort antal virksomheder udbygger nu deres hjemmesider med mobile versioner for at imødekomme forbrugerens ændring i adfærd.
Mascus, som er en af verdens største markedspladser for brugte tunge maskiner, introducerede allerede i starten af 2012 en forhandler tilpasset mobilløsning - den såkaldte Premium version.
Mascus har netop sendt en ny løsning på gaden, en gratis basis version - Freemium, til samtlige forhandlere med maskiner på Mascus.
Det er et naturligt skridt i den hastige udvikling i mobil datatrafik, at vi giver vores kunder mulighed for at præsentere deres udvalg af brugte enheder, ikke kun via PC, men også mobile enheder som smartphones og tablets. Vores statistikker viser, at besøg på Mascus.dk via mobile platforme er steget med 300 procent, hvis vi sammenligner januar 2013 og samme måned sidste år, så det har været et naturligt skridt for os at tilbyde alle kunder en mobilside Udtaler Direktør for Mascus Danmark Charlotte Villum Jensen.
Løsningen er et rigtig godt værktøj for sælgere, som nu kan have deres opdaterede lagerliste med over alt, og med et enkelt klik sende et link til en kunde med en specifik maskine eller et overblik over hele lageret. Freemium versionen er sådan opbygget, at forhandleren enkelt kan opgradere basisversion til den kundetilpassede premiumversion, eller tage skridtet fuldt ud - til en App lignende løsning fortsætter Charlotte Villum Jensen
Mascus er en verdensomspændende markedsplads for entreprenørmaskiner, landbrugsmaskiner, trucks, skovningsmaskiner, transportkøretøjer samt have- og parkmaskiner. Mascus blev grundlagt i 2000 som en internet handelsplads, og Mascus har siden udviklet sig til at være verdens største markedsplads inden for salg af brugte tunge maskiner.
Vi har opnået en position som markedsleder, ved altid at være fremsynet omkring de ting der finder sted i medielandskabet. Da vi er en internetbaseret virksomhed, er det vigtigt, at vi følger med tidens tendenser. Vi tror på, at det er nødvendigt at have sin virksomhed optimeret til mobil browsing i fremtiden. Derfor har vi tilbudt alle vores kunder muligheden for at kunne vise deres produkter frem på mobiltelefonen slutter Charlotte Villum Jensen af.
Læs mere her
tags: Danmark, 2009, internet, 2013, 2012, virksomhed, datatrafik, markedsplads, værktøj,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar