Dansk Byggeri glæder sig over analyse, der viser, at 92 % villaejerne er tilfredse med deres håndværker
9.752 villaejere kan ikke tage fejl. I hvert fald svarer de i en analyse, som idényt har lavet blandt 10.600 villaejere, at de er tilfredse med deres håndværker. Og det resultat glæder man sig over i Dansk Byggeri.
- Det er meget positivt. Analysen underbygger resultatet fra en undersøgelse, som vi tidligere har lavet sammen med Bolius, siger direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri.
Han mener, at årsagen til, at håndværkere ofte har et dårligt rygte, blandt andet kan findes i programmer som "Klamphuggerne".
- Det er god underholdning, der sendes i primetime, og som kan vække følelser hos mange mennesker, siger Michael H. Nielsen.
Han anerkender imidlertid også, at der findes eksempler på uheldigt håndværk. Derfor er det ifølge Michael H. Nielsen vigtigt, at kunde og håndværker er enige om opgavens omfang og udførelse, inden arbejdet går i gang.
- Jeg vil anbefale, at man benytter standardaftalen AB-Forbruger, som Dansk Byggeri har været med til at udvikle. Desuden er det en rigtig god idé at sikre sig, at håndværkeren er omfattet af en garantiordning som fx Byg Garanti, siger Michael H. Nielsen.
Kontakt:
Direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri, mobil: 20 28 52 64
Pressekonsulent Henriette Døssing, Dansk Byggeri, mobil: 21 46 62 16
Læs mere her
tags: direktør,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar