torsdag den 14. februar 2013

Optima ? et strømlinet og nøje udvalgt forhandlerkoncept

Den danske skilteproducent Modulex lancerede i 2012 et ekspansivt forhandlerkoncept kaldet Optima til skilteforhandlere i Storbritannien, Norge og Danmark. Konceptet er nu klart til at indtage Nordamerika.

Optima konceptet har hurtigt bevist sin eksistensberettigelse, og der findes nu forhandlere i de tre lande. Mere end 90 skiltevirksomheder har indgået aftale om at blive Optima forhandler, hvilket bekræfter, at Optima sortimentet rammer et hidtil udækket behov for skilte i lokaleområderne.

I januar blev et lignende forhandlerkoncept, Optima US, lanceret i Nordamerika. I USA er konceptet skræddersyet til FASTSIGNS forhandlerne, en franchisekæde med mere end 400 butikker i Nordamerika.

Optima tilbyder et nøje udvalgt sortiment af de mest populære indvendige og udvendige skilteprodukter fra Modulex. Alle skilte er lette at samle, så installation af skiltene gøres derfor både enkelt og billigt.
Konceptet kan ydermere være med til at maksimere forhandlernes egne produktionsfaciliteter; Vi sender skiltene til Optima forhandlerne i den ønskede farve, men uden tekster, således at forhandlerne kan udnytte deres eget teksteudstyr , forklarer Modulex adm. direktør Søren Bendt.

Ideen
Optima konceptet udspringer af Modulex strategiske ambition om at få adgang til en større del af den lokale skilteforretning. Det betyder, at Modulex fremover vil supportere en ny type af forhandlere, som primært fokuserer på lokale projekter af en anden størrelse og en anden kompleksitet end de projekter, Modulex traditionelt er involveret i.
Optima konceptet er udviklet specielt til at understøtte disse lokalt baserede forhandlere og deres behov.

De nye Optima forhandlere kender deres lokale markeder og markedet kender dem. Det er en attraktiv del af markedet, som vi ikke tidligere har henvendt os til. Projekterne er typisk af et lidt mindre omfang og dermed ikke hensigtsmæssige for os at håndtere direkte med egne sælgere; og vores eksisterende globale netværk af forhandlere er heller ikke aktive på det område. Vi tror på, at Optima konceptet vil udfylde et latent hul i skiltemarkedet uden at reducere salgsmulighederne for vore egne sælgere og vores eksisterende partnere , fortsætter Søren Bendt.

Klar til yderligere vækst i 2013
Da Optima konceptet lanceres i tæt samarbejde med FASTSIGNS i Nordamerika og er tilpasset netop deres behov, har man hos Modulex en bestyrket forventning til, at nordamerikanerne tager konceptet til sig og gør det til en del af deres daglige forretning. Der er ikke planer om at lancere Optima på andre markeder i 2013.

Erfaringer fra Storbritannien, Norge og Danmark viser, at det er en stor og krævende opgave at udvikle nye værdifulde forhandlerrelationer, selvom Optima konceptet burde være lettere at implementere, da det er mindre komplekst og mindre omfattende end vores traditionelle forhandler set-up. Vi ser derfor enhver ny Optima forhandler som et frø plantet for fremtiden; vi forventer dog, at der vil gå nogle år, inden vi rigtig kan høste frugterne af det nye koncept , slutter Søren Bendt.

Find mere information om Optima på www.optima-signage.com eller kontakt Produktchef Kim Schrøder på e-mail Kim.Schroder@modulex.dk


Læs mere her

tags: USA, Danmark, Norge, Storbritannien, direktør, 2013, 2012, virksomhed, strategi, frugt,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar