Navneskift, nye produktlinier, forbrugerinformation og markedsføring på TV. Vinduescentret gør det grundigt, når der skal ske noget nyt.
Den 1. april bliver en milesten for Vinduescentret med domicil i Rødding. Denne dato er nemlig startskud for ændring af vindueskædens navn til nilsenvinduer og i denne ombæring bliver produktet også DVC–godkendt, hvis man ønsker det. Navnet er valgt med det formål at markere kædens ændrede fokus: fra det produktorienterede til det personlige. nilsenvinduer skal signalere, at der er personlig og dermed troværdighed bag virksomheden.
I fremtiden skal kunder ikke være utrygge, når de køber døre og vinduer. nilsenvinduer udgiver bogen "klarbesked", som giver svar på alle de spørgsmål, man måtte have, før man kaster sig ud i at købe nye døre og vinduer.
TV kampagne markerer skiftet!
Op til påsken vil nilsenvinduer gå på TV. Budskabet bliver ikke det nye navn men derimod udgivelsen af "klarbesked". Hos nilsenvinduer tror man på, at vinduesguiden vil udfylde et hul, som mange forbrugere igennem tiden er faldet i. Guiden skal skabe sikkerhed for, at man som forbruger ved, hvordan man får den rigtige (den holdbare) kvalitet, det design som passer til huset og til den rigtige pris. Samtidig er det naturligvis vores håb, at mange flere vil vælge nilsenvinduer næste gang de skal investere.
Også produktlinjerne har skiftet navn. Det er gjort for at give kunderne et bedre overblik over de forskellige muligheder. De fire serier, nilsenbasic, nilsenpremium, nilsennoble og nilsenplast præsenteres i det nye katalogmateriale, i en overskuelig og inspirationsgivende form. Se også mere på hjemmesiden: nilsenvinduer.dk.
Klar til forårssalget
Den 1. april er alle butikkerne klar med nye facader og indretning. Samme dato er katalogerne også ændret, og markedsføringsmaterialerne er på plads. Påsken er en stor sæson for køb af vinduer, og derfor skydes første kampagne i gang på fire TV2 regioner (Fyn, Østjylland, Midt– Vestjylland og Nordjylland) allerede den 3. april.
25 År med døre og vinduer.
Det at købe vinduer er en besværlig proces, når man ikke lige er fagmand. Med vores guide "klarbesked" ønsker vi at skabe større tryghed omkrig et vindueskøb, som giver svar på alle de spørgsmål, man måtte have, før man kaster sig ud i at købe vinduer og døre.
At købe vinduer kan være en stor beslutning, da det giver huset personlighed, og nyt udseende. Samtidigt er det en investering der gør huset mere værd.
Hvem er Nilsenvinduer.
Hovedpersonen er Jørgen Nielsen, som i år kan fejre 25 års jubilæum som selvstændig træmand. Med en baggrund som udlært møbelsnedker og tømrer, startede for 25 år siden en beskeden produktionsvirksomhed i Rødding, Sdr. Jylland.
Firmaet besidder en årelang erfaring grundlagt i selve håndværket. Med udvikling af produktionsmetoder, udvælgelse af de rigtige træsorter ( fyrretræ/mahogni ) , bearbejdning, og tørrings processer.
Som følge af stigende konkurrence og øget forventning om kvalitet valgte Jørgen i 1992, at flytte produktionen til Litauen.
Standardproduktionen blev flyttet som det første, stille og roligt med opbygningen af et tilfredsstillende produktionsapparat, siden hele produktionen.
Som pioner på området, blev firmaet det første til at få støtte af erhvervsfremmestyrrelsen til et projekt i Østeuropa.
Jørgen Nielsen som også selv er en pioner af ånd og sind, tog udfordringen op, med de vanskeligheder der følger med til en proces som denne. I Litauen, som er et tidligere medlem af den kommunistiske stormagt, stødte firmaet på adskillige forhindringer, såsom et bureaukrati der fungere meget anderledes end i Danmark, usamarbejdsvillige myndigheder, kultursammenstød og en meget anderledes tankegang.
Trods modgang er det i dag 11 år efter lykkedes firmaet at få en velfungerende virksomhed op at stå. Ved at investere nødvendige ressourcer undervejs, villighed overfor en der tilhørende risici, samt uddannelse af de ansatte er vi i dag istand til at levere et teknisk og håndværksmæssigt produkt på fuld højde med produkter fremstillet i Danmark, endog højere, ( *Erhvervsbladet side 8. 21–03–2003 ) til en særdeles fordelagtig pris.
Kompetence områder som design og produktudvikling , marketing osv. er stadig i hænderne på danske medarbejdere.
Med produktionen i Danmark, koncentrerede virksomheden sig primært om fyrretræs døre og vinduer af udvalgt Skandinavisk træ, hvor træerne får lov til at vokse langsomt uden kunstgødning. Det giver træet en utrolig tæt årestruktur, som gør det færdige produkt pænere og sikrer en lang holdbarhed.
For 5 år siden startede vi produktionen af Mahogni, fremstillet af råtræ fra de brasilianske skove. Mahogni er en træsort med en stor massefylde, ensartede årringe og et stort indhold af olie. Det gør træet meget modstandsdygtigt overfor vind og vejr.
I dag indeholder produktionen endvidere plastvinduer samt træ–aluminium.
Vi er i Danmark en stab bestående af 14 rådgivere.
I forbindelse med ændringen af vores navn til Nilsenvinduer, kan vi nu også levere DVC–godkendte produkter.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, euro, 2003, uddannelse, kunst, TV2, Jylland, Nordjylland, selvstændig, Østjylland, storm, virksomhed, konkurrence, Litauen,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar