lørdag den 19. oktober 2013

Sexede radiospots skal tiltrække elever

Plastindustrien har masser af ledige praktikpladser. Derfor igangsættes nu en omfattende elevkampagne med sexede radiospots for at tiltrække elever til uddannelsen som plastmager. Kampagnen omfatter også avis til alle folkeskoleelever og en ny webside: blivplastmager.dk

Elevkampagnen fra plastindustrien er et tiltag for at vende mange års glidende tilbagegang i elevoptaget for plastbranchen.

– Vi har brug for over 100 elever om året, men tilstrømningen til den faglærte uddannelse som plastmager er kun på godt 50 elever om året, fortæller Peter Skov, direktør for Plastindustrien i Danmark, brancheforeningen for danske plastvirksomheder.

Den lavere søgning til den 4 årige plastmageruddannelse skyldes uden tvivl faldende ungdomsårgange og øget søgning til gymnasiet.

Denne konstatering har fået brancheforeningen til at reagere med den nye elevkampagne.

– Vi gør det ved konkret at lancere en integreret elevkampagne, som indeholder en uddannelsesavis til alle folkeskoleelever i 9–10. klasse, der suppleres med radiospots og en hjemmeside blivplastmager.dk, fortæller Peter Skov.

Plastindustriens ønske med elevkampagnen er at øge sin andel af stærke unge, som søger de faglige uddannelser såsom tømrer, elektriker, mekaniker m.v.

– Vi kan give de unge en uddannelse i en vækstbranche, hvor de kommer til at arbejde med plast, der er fremtidens materiale. Hele vores samfund er bygget på plast, enten vi taler om computere, mobiltelefoner, huse eller biler, udtaler Peter Skov.

Læs mere om Plastindustrien i Danmark på www.plast.dk
Eller besøg hjemmesiden www.blivplastmager.dk

Om Plastindustrien

Plastindustrien i Danmark er en brancheforening for plastforarbejdende virksomheder og leverandører af de maskiner og råvarer, der anvendes af industrien. Også forsknings– og undervisningsinstitutioner, der arbejder med polymerforskning og uddannelse inden for plastfag er medlemmer.

Plastindustrien har godt 300 medlemmer med ca. 35.000 ansatte og 42 mia. kr. i omsætning. Og repræsenterer ca. 80 procent af omsætningen i branchen. Godt halvdelen af dansk fremstillede plastprodukter eksporteres. Blandt medlemsskaren er bl.a. LEGO, Coloplast, Superfos og Vestas.
 

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, Vestas, uddannelse, sex, radio, brancheforening, råvarer, computer, omsætning, virksomhed, folkeskole, Coloplast, praktikplads, Superfos, undervisning, gymnasiet, elektriker, astma,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar