fredag den 13. februar 2015

Ny koncernmarketingchef styrker Coromatic

Kathinka Ahlgren vil føre an i koncernens globale ekspansion. Coromatic Group, et selskab i EQTs portefølje og nordisk markedsleder inden for virksomhedskritiske anlægsløsninger, har et mål om at ekspandere globalt. For at understøtte vækst uden for Norden og fortsætte med at styrke Coromatic brandet har koncernen udpeget Kathinka Ahlgren som CMO, Chief Marketing Officer, med start 23. marts. Kathinka har 20 års erfaring i IT-branchen, senest som Marketing Manager Nordics and Northern Europe i den amerikanske IT-virksomhed Axway. Hun har specialiseret sig i teknisk komplekse B2B-løsninger og har udviklet en stærk forretningssans ved at arbejde tæt sammen med den administrerende direktør og salgschefer i tidligere stillinger.

- Kathinkas internationale erfaring og dybe viden om erhvervslivet gør hende afgørende for vores igangværende brandudvikling og globale strategi. Hun bliver medvirkende til at forme vores fremtid, og vi er glade for at have fundet en, der deler vores høje ambitioner, siger Anders Tollsten, koncerndirektør i Coromatic Group.

Kathinka antager en ny position, hvor hun bliver ansvarlig for brandet på alle nuværende markeder samt ekspansionen til nye markeder. Støttet af otte marketingmedarbejdere, bliver hun medlem af koncernledelsesteamet.

- Coromatic er et stærkt selskab med et kompetent og erfarent personale. Jeg føler mig stolt over deres forståelse for virkningen af stærk markedsføring og ser frem til at blive en del af virksomheden og dens kultur, siger Kathinka Ahlgren.

For mere information, besøg venligst www.coromaticgroup.com.

Om Coromatic
Coromatic er førende på det nordiske marked for sikring af driftskontinuitet som leverandør af komplette løsninger inden for kritiske anlæg. Vi opfylder vores kunders afhængighed af virksomhedskritisk infrastruktur. Vi kan tilbyde pålidelig driftskontinuitet 24/7 gennem hele udstyrets levetid.

Coromatic er ejet af EQT samt af ledelsen og medarbejderne.

I 2014 omsatte Coromatic for ca. 1.200 millioner SEK og beskæftiger 418 medarbejdere i fire lande. Coromatic Group har hovedkontor i Bromma uden for Stockholm i Sverige.


Læs mere her

tags: markedsføring, Sverige, direktør, Stockholm, virksomhed, erhvervslivet, Europe, strategi, IT-branche, 2014,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar