fredag den 12. juni 2015

AO Johansen udfordrer online-markedet med Spot On-priser


Brødrene AO Johansen tager kampen op mod den traditionelle prisstruktur i branchen med lanceringen af deres nye priskoncept Spot On. Mere end 3.000 populære produkter er sat ned i pris, så de matcher de online priser, forbrugerne selv kan finde på nettet.Med lanceringen af det nye priskoncept ønsker AO Johansen at gøre op med VVS-branchens indviklede og uigennemskuelige rabatstruktur, hvor specielle rabatter og høje listepriser er dominerende. Dette gør det svært for installatører og håndværkere at gennemskue, hvor de får den billigste pris for en vare.

Ifølge AO Johansen skal Spot On-konceptet hjælpe installatørerne, så de bruger mindre tid på at finde den bedste pris for en vare og dermed få mere tid hos kunden.

"Det er jo et problem for en branche, hvis virksomheder som KlarPris og ProSave kan tjene penge udelukkende på at skabe gennemsigtighed. Den slags virksomheder har været et nødvendigt onde og en rigtig god service for installatørerne. Men det er altså ikke en service, de behøver længere, hvis de primært køber ind gennem AO", udtaler Stefan Funch Jensen, der er direktør for E-handel og Marketing hos AO Johansen.

Hvad betyder priskonceptet for branchen
Konkurrencen fra et stigende antal lavprishjemmesider har givet branchen et hak i troværdigheden. For
mange privatkunder er det svært at forstå, at håndværkerens primære kompetence er
håndværk – og ikke at finde den billigste pris. Og samtidig har kunder, der har købt varerne på
nettet, stået uden den garanti, der ellers følger med.

AO Johansen ønsker at være med til at give branchen troværdigheden tilbage. Det har simpelthen været for svært at forklare forskellen på den ydelse kunden får gennem en lavprishjemmeside og den service og garanti som håndværkerne giver. Og hvis håndværkerne har et problem, så er det også vores
problem, fastslår Stefan Funch Jensen.

Store fordele ved Spot On-konceptet
Spot On-konceptet blev lanceret i marts 2015 og i dag anvender omkring 13.000 håndværkere sig af konceptet, der omfatter over 3.000 af de mest solgte produkter inden for VVS, VA, værktøj og el.

Langt de fleste håndværkere kan se værdien i at bruge tid ude hos kunden i stedet for at bruge
tiden på nettet.

Det dog ikke alle installatører, der vil have gavn af Spot On-konceptet, fortæller Stefan Funch Jensen og understreger, at det er valgfrit for AOs kunder at tilmelde sig det nye priskoncept:
"Nogle installatører er klar til at udnytte konceptet, andre er ikke. Hvis man skal have succes med "Spot On", kræver det, at forretningen er tilpasset, så man tjener pengene på sine kompetencer via en højere timepris, fremfor at lave avancen på produkterne".

Om AO Johansen
Brødrene A & O Johansen er en danskejet virksomhed, der blev grundlagt i 1914 og er i dag førende grossister i byggebranchen. AO Johansen har på nuværende tidspunkt 621 medarbejder fordelt på 49 butikker i Danmark, seks i Sverige og en i Estland. Deres kernekompetencer er inden for VVS, El, Værktøj, VA og Vandforsyning. Desuden er AO Johansen kendt for et bredt varesortiment, god kundeservice og håndværkerbutikker i nærområdet, hvor netop det lokale kendskab gør en forskel for kunden.

Læs mere her

tags: Danmark, Sverige, direktør, virksomhed, penge, Estland, værktøj,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar