fredag den 5. februar 2016

Ericsson udvikler netværksdækning, -ydeevne og -intelligens frem mod 5G


Mobile Broadband for Everyone: Understøtter visionen om at gøre mobil-internet tilgængelig for alle, ved at fordoble netværkets ydeevne og forbedre effektiviteten med en faktor 3 og samtidig sænke TCO med 60 procentDelivering Extreme App Coverage: LTE bliver en del af 5G med verdens første kommercielle Gigabit LTE der understøtter en download-hastighed pa op til 1Gbps

Experience Centric Managed Services: Tilføjer funktioner til at overva ge ba de ydeevne og kundeoplevelsen

Revenue Manager: Cloud-baseret faktureringssystem der muliggør fleksibel fakturering for nye digitale tjenester uden behov for systemintegration eller kostbar tilpasning

Ericsson (NASDAQ: ERIC) lancerer i dag fire nye løsninger der kan hjælpe kommunikationsudbydere med at udnytte de forretningsmæssige muligheder, der skabes med 5G. Løsningerne vil blive demonstreret under Mobile World Congress (MWC) 2016, der afholdes fra d. 22. til 25. februar, 2016 i Barcelona, Spanien (https://www.mobileworldcongress.com/).

Tjenesteudbydere vil med Tingenes Internet (IoT), 5G og cloud opleve et stigende antal forskellige anvendelsesmuligheder af netværk, som vil skabe nye værdikæder, finansielle modeller og forretningsmuligheder. For at udnytte disse muligheder bliver tjenesteudbydere nødt til løbende at transformere sig og finde nye ma der at skabe værdi for forbrugerne.

Samtidig bliver netværkets ydeevne stadig mere vigtigt og en stadig mere udfordrende opgave. En ny undersøgelse, som vil blive offentliggjort i Ericssons Mobility Report MWC edition, viser, at en da rlig video-streaming oplevelse kan have en negativ dobbelt-effekt, da det ikke blot fører til lavere brand equity hos den pa gældende tjenesteudbyder, men ogsa bidrager til øget brand equity hos konkurrenterne.

1. lancering: Mobile Broadband for Everyone
Den seneste Ericsson Mobility Report forudser, at 90 procent af verdens befolkning vil være dækket af WCDMA/HSPA mobilt bredba ndsnetværk i 2021. Samtidig er mere end 50 procent af verdens befolkning i dag uden internetadgang. Dette repræsenterer en fantastisk mulighed for mobiloperatører.

For at støtte visionen om at alle fa r adgang til mobilt internet, adresserer Ericsson tre forskellige udfordringer: Øge netværkets ydeevne, forbedre den operationelle effektivitet og sænke omkostningerne til mobilt bredba nds-dækning. Ericssons WCDMA Flow of Users fordobler netværkets ydeevne pa eksisterende infrastruktur, Zero Touch WCDMA øger netværkets operationelle effektivitet med en faktor pa tre og Mobile Broadband Expander sænker drastisk TCO med op til 60 procent og samtidig forenkler den installationerne af de hundredtusindvis af 2G-sites der allerede eksisterer.

Mobile Broadband for Everyone vil være fuldt tilgængelig i 2. kvartal af 2016.

2. lancering: Delivering Extreme App Coverage
Ericsson lancerer som en del af udviklingen mod 5G, Ericsson Radio System software og hardware, for at forbedre ydeevnen og effektiviteten i LTE-teknologien, og understøtte de netværkskrav der er skabt af stigende datatrafik. Lanceringen understøtter verdens første kommercielle udbud af LTE 1Gbps.

Ericsson Radio System bliver suppleret med tre nye radio access-produkter, som understøtter 4x4 MIMO og nye frekvensba nd.

Delivering Extreme App Coverage vil være tilgængelig i 2. kvartal af 2016.

3. lancering: Experience Centric Managed Services
Netværkets ydeevne og brugeroplevelsen bliver stadig vigtigere for abonnenter. For at hjælpe operatørerne med at fa øget fokus pa brugeroplevelsen, lancerer Ericsson funktionerne Service Operation Center (SOC) og Experience Management Center (EMC) fra vores Experience Centric Managed Services.

SOC overva ger ydeevne inden for bl.a. videostreaming og webbrowsing i realtid, hvilket korreleres med kravene for netværkets ydeevne. EMC overva ger forbrugernes oplevelser og holdninger via eks. brugerundersøgelse, social medie-analyse, Net Performance Score og churn-analyse, hvilket korreleres med service-kravene.

De nye funktioner i Experience Centric Managed Services er tilgængelige nu.

4. lancering: Revenue Manager
Revenue Manager er et cloud-baseret system til opkrævning og fakturering med et meget konfigurerbart udbud, hvilket sikrer fleksibilitet og operationel effektivitet, uden behov for systemintegration eller kostbar tilpasning. Det er det første business support system (BSS) designet til de muligheder og udfordringer der eksisterer i det moderne netværkssamfund.

Produktet muliggør for tjenesteudbydere at lancere nye produkter og tjenester pa fa dage og udnytte nye indtægtskilder.
Revenue Manager 16 vil være tilgængelig i juni 2016.

Ericsson ved Mobile World Congress 2016 (http://www.ericsson.com/events/mwc2016/)
Ericsson vil under Mobile World Congress 2016 i Barcelona fremvise deres unikke indsigt i industrien, de nyeste innovationer og inspirerende diskussioner der vil muliggøre nye forretningsmuligheder.
Vi befinder os midt i transformationen af vores samfund, hvilket vi kalder "netværkssamfundet" (Networked Society): Et samfund, hvor mobilitet, bredba nd og cloud- løsninger muliggør for hver enkelt person og industri at na deres fulde potentiale. Mulighederne findes overalt og virksomhederne transformerer sig løbende efter den rolle de har valgt at spille i værdikæden og økosystemet i netværkssamfundet.

Mød os i vores hal under MWC (hal 2, stand 2N60) for at høre om 5G, Tingenes Internet (IoT) og cloud-løsninger, og for at debattere hvilke konsekvenser den digitale transformation kan have pa mennesker, erhvervslivet og samfundet.

Download billeder og video i høj kvalitet pa www.ericsson.com/press
Ericsson er drivkraften bag Networked Society og verdens ledende inden for kommunikationsteknologi og -tjenester. Vores mangea rige samarbejde med alle verdens førende teleoperatører betyder, at mennesker, industri og samfund i dag kan udnytte deres fulde potentiale og skabe en mere bæredygtig fremtid.

Vores tjenester, software og infrastruktur - specielt inden for mobility, bredba nd og cloud - muliggør at teleindustrien og andre industrier kan forbedre deres forretning, øge effektiviteten, forbedre brugeroplevelsen og udnytte nye muligheder.

Med ca. 115.000 medarbejdere og kunder i 180 lande kombinerer vi global tilstedeværelse med teknologi og lederskab inden for service. Vi yder support til netværk, som forbinder mere end 2,5 mia. abonnenter. 40% af verdens mobiltrafik ga r gennem Ericssons netværk og vores investeringer i research og udvikling sikrer, at ba de vores løsninger og vores kunder fortsat indtager en førerposition.

Ericsson blev grundlagt i 1876 og har hovedkvarter i Stockholm, Sverige. I 2014 udgjorde den totale omsætning SEK 228 milliarder (USD 33,1 milliarder). Ericsson er børsnoteret pa NASDAQ OMX i Stockholm og pa NASDAQ i New York.

Læs mere her

tags: New York, Sverige, internet, OMX, EM, Spanien, radio, Stockholm, Barcelona, omsætning, virksomhed, datatrafik, 2016, erhvervslivet, fleksibilitet, omkostninger, teknologi, Management, kommunikation, innovation, 2014, Gigabit,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar