onsdag den 3. februar 2016

Nyt ejerskab, nye produkter og ny strategi hos Genvex


I snart 50 år har Genvex produceret og solgt ventilationsanlæg til boliger og etage-ejendomme, og efterhånden som flere konkurrenter er kommet til, er navnet Genvex gået fra at være et firmanavn til at være et begreb, som er synonymt med ventilationsanlæg i det hele taget. Nu har Genvex lagt sig fast på en ny og ekspansiv markedsstrategi, der skal slå navnet fast hos boligejere og installatører.Christian Brydensholt, som er salgs- og marketingchef hos Genvex, siger: "Genvex er et af de stærkeste brands på det danske marked for varmeprodukter. Det er faktisk så stærkt, at flere af konkurrenterne bevidst har gået efter at få identificeret deres ventilationsanlæg med vores navn. Og det er vi da på en måde stolte af – men nu er det på tide, at vi tager vores eget navn tilbage."

Nye produkter og ny strategi
I 2016 vil Genvex markedsføre sig langt mere eksplicit end tidligere og gøre det meget lettere for installatører og rådgivere at foreskrive et originalt Genvexanlæg. Genvex har også flere produktnyheder klar i kulissen - produkter, der viser vej ind i fremtiden.

"Der står Genvex-anlæg rundt om i landet, der kører upåklageligt mere end 40 år efter, at de blev installeret. Folk kender Genvex som det originale ventilationsanlæg, der bare fungerer, og sådan skal det også være fremover, når vi lancerer nye produkter i løbet af de kommende år, " siger Christian Brydensholt.

Gode partnere skal løfte salget
I løbet af 2016 kommer Genvex med minimum to nye anlægstyper, der er endnu mere energieffektive end hidtil. Anlæggene er også godkendt efter de nye 2020-regler, men meget mere end det vil Christian Brydensholt ikke løfte sløret for. "Nu skal vi have vores gode partnere rundt om i landet bragt på banen," siger han. "Vi vil invitere til en række seminarer og workshops, hvor vi vil præsentere dem for vores nyheder, og så vil vi klæde dem på, så de kan gå ud til deres kunder og anbefale Genvex med ro i sindet – sådan som de altid har gjort det."

Genvex skal fremover koncentrere sig alene om ventilationsanlæg med varmegenvinding til det danske marked og til udvalgte europæiske lande. Målet er klart: At fokusere på det, Genvex er bedst til, nemlig at udvikle energirigtige og fremtidssikrede ventilationsanlæg til både enfamilieshuse og etageejendomme.

Kun Genvex hedder Genvex
Christian Brydensholt er overbevist om, at fremtiden er lys for Genvex. "Der findes kun ét Genvex, og det er os. Vi er stadig helt fremme i bussen, når det gælder både udvikling og kvalitet. Det er os, boligejerne har tillid til, og den tillid vil vi gøre alt for at leve op til," slutter han.


Læs mere her

tags: euro, boligejere, 2020, boligejer, 2020, 2016, energi, strategi,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar