søndag den 20. marts 2016
Utraditionel imagekampagne hitter på Facebook med 525.000 visninger
Teknikentreprenøren Caverion, der arbejder med livscyklusløsninger inden for industri og byggeri, har valgt en kreativ tilgang til profilering i en ellers traditionel branche. Det har givet synlighed i markedet, hvor gigantens saga om en rumstation i knibe lige nu hitter på de sociale medier525.000 visninger på Facebook i Danmark med delinger og kommentarer. 600.000 visninger på Youtube. 100.000 unikke besøgende på det tilknyttede kampagnesite for hele koncernen. En stigning på 80 % i unikke besøgende på den danske hjemmeside. Tallene taler sit tydelige sprog: Det kan godt kan betale sig at vælge en alternativ tilgang til profilering, når ens arbejdsområde ikke er helt nemt at beskrive med få ord.
Det er netop, hvad teknikentreprenøren Caverion har gjort. Virksomheden, som designer, installerer og servicerer tekniske løsninger til bygninger og industri, har opnået stor eksponering gennem deres alternative profileringskampagne, "Caverion Space Saga", som præsenterer et tungt fagligt budskab med humor og selvironi.
Rum-univers som metafor
Den storstilede profileringskampagne, som Caverion har søsat i 12 lande, tager udgangspunkt i livet på en aldrende rumstation, hvor den komplicerede teknik konstant bryder sammen. Igennem en videoføljeton anvendes rumstationen som metafor for de store bygninger og fabrikker, som Caverion servicerer med avancerede tekniske løsninger. Og så bruges rum-kulissen også til at illustrere Caverions centrale ydelse: aktiv livscyklusstyring.
- Et begreb som aktiv livscyklusstyring kan være en kompleks størrelse og en udfordring at profilere sig på. Derfor har vi valgt at illustrere det med et rum-univers, som kan vise den fremtidssikring, der ligger i aktiv livscyklusstyring. Nemlig dét, at en investering i bygningens tekniske infrastruktur, er en investering i fremtiden, siger Roar Andersen, direktør for Business Development i Danmark og Norge.
Komplicerede løsninger gøres letforståelige
Grundtanken bag kampagnen er, at komplicerede helhedsløsninger er nemmere at forstå, hvis de bliver vist i stedet for beskrevet. Videoerne i kampagnen viser derfor, hvor mange elementer der skal spille sammen for at holde en rumstation kørende og hvor afhængig man egentlig er af, at teknikken virker. På denne måde illustreres det også, hvilken vigtig rolle Caverions ydelser spiller bag kulisserne i det ydre rum, såvel som på Jorden.
Der er indtil videre lanceret tre ud af fire videoer i føljetonen, som hver især skal sætte fokus på en af Caverions fire kerneydelser. Den sidste video, hvor rumstationens skæbne endeligt afgøres er netop sendt i kredsløb og kan ses på Youtube og på et særligt kampagnesite caverion.dk/csaga. Caverion Space Saga er udviklet af det finske bureau "Bob the Robot".
Læs mere her
tags: Danmark, Norge, direktør, Facebook, Youtube, kreativ, sprog,
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar