mandag den 18. april 2016
Kunderne har talt: Den bedste tømrer er ham, der er pålidelig og rydder op
Når kunder bedømmer håndværkere, handler det ikke bare om, om opgaven er blevet udført. Det handler mindst lige så meget om pålidelighed, kommunikation og den gode oplevelse. Det ved Michael Hoff-Møller, direktør i Egon Olson & Søn A/S, der har vundet titlen 'Årets tømrer' - for anden gang. "At fokusere på helhedsoplevelsen er virkelig noget, man kan differentiere sig på i branchen, siger han.Ingen skal være bange for at ende med en dårlig håndværker. Derfor kårer portalen anmeld-haandvarker.dk hvert år de bedste håndværkere baseret på tusindvis af kundebedømmelser.
I alt 2600 håndværkerfirmaer deltog i år, og ud af dem blev 16 kåret som Årets Håndværkere ved en stor prisfest i Cirkusbygningen 6. april. En af dem var hvor Egon Olsen & Søn, der løb med en pris for titlen Årets Tømrer 10+ (mere end 10 ansatte).
Det er ikke første gang, Egon Olsen & Søn vinder netop denne titel, og derfor er firmaets direktør, Michael Hoff-Møller, ekstra stolt. Kundernes bedømmer nemlig ikke bare selve håndværket, men giver også point for, hvor let er håndværkeren at komme i kontakt med og kommunikere med, om aftaler er blevet overholdt, og om der er blevet ryddet pænt op efter opgaven. Kort sagt er det tydeligt, at kunderne vægter hele oplevelsen, fra de ringer og bestiller opgaven, til tømreren lukker døren hos kunden sidste gang.
Hvis man kommer for sent og er sur, er det hele spildt
At det skal være hele oplevelsen, der bedømmes af kunderne, bakker Michael Hoff-Møller op om. Han mener, fokuset på kundeservice er med til at løfte niveauet i branchen:
"Det kan da godt være, du har fået skiftet dit vindue, men hvis svenden kom for sent, var sur og efterlod et kæmpe rengøringsarbejde til dig, så er opgaven i mine øjne ikke løst. Så har det hele faktisk været spildt," siger Michael Hoff-Møller.
Han oplever, at der er et kæmpe differentieringspotentiale for håndværksfirmaer i at levere gode oplevelser på alle parametre. Han har selv gjort det til kernen i sin forretning, og det tiltrækker både glade, loyale medarbejdere og tydeligvis også tilfredse kunder.
"Jeg forsøger at overbevise mine medarbejdere om, at de skal samle på 5-taller på anmeld-haandvaerker.dk. De skulle gerne finde faglig stolthed ikke bare i at udføre deres håndværk, men i at give en god oplevelse på alle de andre parametre også."
Stifter af anmeld-haandvaerker.dk Peter Birkelund er enig i, at bedømmelserne på portalen og den årlige prisuddeling er med til at gøre håndværkerbranchen mere serviceminded og konkurrencedygtig:
"Vi har netop kåret de bedste håndværkere i Danmark - og det glæder mig at se, at de som gode forbilleder, inspirerer andre lokale håndværkere over hele landet til at optimere kundeservice til nye højder."
Om Årets Håndværker-prisen
Det er femte år i træk, at prisen til Årets Håndværkere uddeles. Bag prisen står smiley-sitet anmeld-haandværker.dk, hvor det siden 2006 har været muligt for kunder at give en bedømmelse på en skala fra 1-5 af de håndværkere, der har løst opgaver for dem.
Om Egon Olsen & Søn A/S
Egon Olsen & Søn er et tømrer- og snedkerfirma med erfaring fra branchen gennem tre generationer. Virksomheden blev grundlagt d.17. august 1923. De seneste 8 år er virksomheden vokset fra 13-80 mand.
Læs mere her
tags: Danmark, Cirkusbygningen, direktør, portal, virksomhed, Håndværker, 2006, kommunikation, konkurrence,
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar