lørdag den 2. juli 2016

Nye færdselsregler gør byggeopgaver mere rentable


Murerentreprenørfirmaet Stenklint A/S glæder sig over de nye Tempo 100-regler, som gør det muligt at skrue op for hastigheden på motorvejen. Hurtigere transport mellem byggestederne vil forbedre indtjeningen, vurderer direktør.Murere, vvs'ere, malere, renoveringsarbejdere og andre byggefolk, der benytter en trailer, har fra 1. juli fået mulighed for at komme hurtigere fra a til b, hvis de har en Tempo 100-godkendelse til Danmark.

Det er man glade for hos murerentreprenørerne Stenklint A/S i Roskilde, der løbende benytter trailere til at fragte værktøj frem og tilbage mellem firmaets forskellige renoveringsprojekter.

Effekt vil kunne mærkes
Des mere tid vi sparer på transporten mellem vores kunder, jo mere kan vi arbejde og tjene penge. Så vi vil gerne have en Tempo 100-godkendelse af vores trailere. Vi kommer ikke til at køre dobbelt så stærkt. Men målt på et år så tror jeg, at det alt andet lige vil kunne mærkes, at man kører 100 km/t som resten af trafikken og ikke 80 km/t. Især på projekter med megen kørsel," siger adm. direktør Lars Bonde Lindberg hos Stenklint A/S, som er specialiseret i facaderenovering og badeværelser.

Flere tusinde trailere i byggebranchen
I alt vurderes der at være tusindvis af trailere i byggebranchen. Flertallet vejer mellem 750 og 2000 kilo og benyttes til at transportere alt fra værktøj til mindre maskiner som trykluftsbor, cementblandere og mini-bob cats.

Hos Stenklint benytter virksomhedens 35 medarbejdere sig løbende af omkring fem trailere, der fortrinsvis kører rundt med facaderenoveringsudstyr og byggematerialer. Samtidig anvender man trailerne til at køre affald væk.

Bedre økonomi i opgaver med megen kørsel'
20 procent mindre transporttid vil desuden betyde, at vi får et større incitament til at løse byggeopgaver med en del transport. I øjeblikket har vi ikke så mange kunder i Jylland, bl.a. fordi transporttiden fylder meget. Men med hurtigere transport bliver opgaver længere væk pludselig mere rentable, fordi den passive tid, hvor vi ikke producerer, falder. Samtidig vil vi opleve en mere sikker kørsel, hvor vi ikke skal ligge i indersporet, men kan følge med resten af trafikken," siger Lars Bonde Lindberg.

Godkendelsen gør det muligt at køre 100 km/t på motorvej mod i dag 80 km/t, mens farten på motortrafikvej og landevej skrues op med 10 km/t til henholdsvis 90 og 80 km/t.

Læs mere her

tags: Danmark, Bond, direktør, økonomi, Jylland, trafikken, Roskilde, virksomhed, motorvej, landevej, penge, værktøj,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar