Bayer bygningen er et glimrende eksempel på media facade. Bygningen har gennem de sidste 40 år været Bayers hovedkontor, og da bygningen efterhånden stod i forfald, havde man muligheden for at jævne den med jorden, eller vise hvad firmaet står for.
Der skulle ikke mange overvejelser til, før Bayer besluttede at give byen et nyt vartegn. Bygningen er Tysklands højeste, og hvorfor ikke udnytte den kæmpemæssige facade.
I dag står Bayer bygningen beklædt på 17.500 m2´s facade, med 5,6 millioner LEDs der oplyser og indrammer hele bygningen.
Skal man jævne en bygning med jorden, løber omkostningerne hurtigt op, så selvom der her skulle bruges mange penge på facaden, ville den økonomiske forskel fra nedrivning til facadeforskønnelse ikke være så stor. Planen blev sat i værk, og i dag kan de med stolthed vise Leverkusens vartegn frem. Bygningen står kun med skelettet tilbage, men det ser man ikke. Man ser kun den pragt den udstråler.
Vælger man media facade på en bygning, behøver det langt fra, at være en bygning i forfald. De fleste andre steder, hvor media facade bliver brugt, er bygningerne stadig fuldt ud funktionelle. Det gode Ved netop denne type Media facade er, at produktet er designet på samme måde som persienner, så man stadig får dagslyset ind.
Vi håber på, at vi på et tidspunkt ser lignende tilfælde i Danmark. Der er så mange markedsføringsmuligheder med sådan en facade, og samtidig giver det byen stolthed.
Mulighederne ligger nu også lige rundt om hjørnet, da Jakob Inox-Line med stor interesse har taget produkterne til sig, og nu er danske forhandlere heraf. Jakob Inox-Line har efter utallige besøg hos GKD og AG4 oparbejdet et godt samarbejde og en bred viden om produkterne.
Skal din virksomhed udstråle nytænkning, så kontakt www.inoxline.dk
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, Tyskland, økonomi, jorden, virksomhed, penge, omkostninger, Vælger,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar