VBG's ECE-godkendte CMS-program udvides nu med to nye trækbjælker, der leveres i køretøjstilpassede udgaver til det enkelte chassisfabrikat og desuden fås i færdigmonterede totalløsninger for helbilsgodkendelse. EU-direktiv 2007/46/EF om typegodkendelse af produkter og komponenter trænger sig i stigende grad på hos opbyggerbranchen, og pr. 29. oktober 2014 er der krav om fuld harmonisering af alle seriefremstillede køretøjer. Desuden leverer lastbilproducenterne i stigende grad færdighullede chassiser, som ikke tillader yderligere boring. VBG udvider derfor nu sit CMS-program med to nye trækbjælker til central og halvt underliggende montering, DB C7 og DB 75V-2. Producenten betegner nyhederne som en hjælpende hånd til branchen i en tid med store tilpasningskrav.
De to nye trækbjælker, der erstatter DB 75V, kræver mindre plads og er meget fleksible. Begge produkter kan leveres i færdigmonterede totalløsninger med certifikater for helbilsgodkendelse, som strømliner opbygningsarbejdet samt gør processen mere enkel og omkostningseffektiv. I kombination med en bred vifte af gavlsæt og monteringsmuligheder kan der altid findes en prisrigtig og sikker løsning, siger adm. direktør Per Mikkelsen fra VBG Group Sales A/S. Han fremhæver, at produkterne leveres i køretøjstilpassede udgaver til de otte mest gængse lastvognsfabrikater.
Øget fleksibilitet og effektivitet
DB C7 er designet til central og halvt underliggende montering. Trækbjælken leveres køretøjstilpasset med huller i henhold til de respektive lastbilproducenters anbefalinger og krav, hvilket betyder tidsbesparelser for opbyggeren og muliggør lavere omkostninger for vognmanden. Den kan monteres på chassiset i tre forskellige højder enten i halvt underliggende position eller i to forskellige positioner til central montering med henblik på større fleksibilitet og en enklere opbygningsproces.
Også DB 75 V-2 giver ekstra fleksibilitet, da den undermonteres i gavlsæt og kan placeres i flere forskellige positioner i chassisets længderetning, hvilket også gør monteringen mindre pladskrævende. Trækbjælken leveres med boltsætmoduler i forskellige længder, der passer til forskellige godstykkelser og bjælkekombinationer.
Løsninger til ethvert behov
Foruden de to helt nye trækbjælker rummer CMS-serien også den færdigmonterede CMS 63V til forvogne med kort overhæng, som med boltet/nittet design er let at indbygge i chassiset, samt CMS DBI til indvendig montering nær lastbilens bagaksel, når der er krav om en fremadflyttet og lavt monteret kobling. Desuden findes der CMS TRAILER til indvendig montering på trailere og modulvogntog, der fås i dele eller færdigmonteret og i længder fra 980 til 1300 mm.
Til brug med CMS-produkterne har VBG et komplet program af gennemtestede og certificerede bagkofangere til lastbiler og påhængskøretøjer, som opfylder alle relevante krav også til helbilsgodkendelse. Kofangerne fås i individuelle udgaver til alle gængse køretøjstyper og rammebredder, og de kan monteres enten direkte på bilrammen eller på gavlsæt til underliggende trækbjælker både fast, aftageligt, opklappeligt eller forskydeligt.
I vore systemer arbejder koblinger, trækbjælker, gavle, trækstænger og andet tilbehør sammen i en robust og gennemtænkt helhed, hvor hver del er optimeret med henblik på maksimal sikkerhed og ydelse, lover Per Mikkelsen fra VBG, der i lyset af de seneste tilføjelser anser CMS-serien som endnu mere fleksibel og tidssvarende.
Vi kan til alle behov og anhængertyper tilbyde løsninger, der skaber merværdi for både opbygger og slutbruger. Samtlige produkter er godkendt iht. ECE-kravene, som fra 2014 gælder i 56 lande i og uden for EU. Med zinkmanganfosfatering, ED-behandling og en højblank pulverlak bidrager den unikke korrosionsbeskyttelse desuden positivt til levetid og totalomkostninger, slutter han.
VBG er grundlagt i 1951 og markedsleder inden for koblingsudrustning. Sortimentet omfatter et bredt udvalg af koblinger, trækanordninger og tilbehør. Koncernen er repræsenteret i Danmark ved VBG Group Sales A/S i Ejby. www.vbg.dk
Læs mere her
tags: Danmark, elbil, direktør, lastbil, bilen, EU, RAI, 2007, vogntog, fleksibilitet, omkostninger, 2014,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar