torsdag den 9. april 2015

Sakskøbing bliver mini–New York med gastronomisk project - The Little Apple

Sakskøbings borgere står sammen om et projekt, hvor lokale kvalitetsfødevarer danner grundlag for udvikling af en ny købstad. Projektet " The Little Apple" engagerer byens borgere og erhvervsliv i et samarbejde om at bruge de lokale råvarer og maden som løftestang til at skabe vækst og glæde. Her spiller Hotel Sakskøbing en central rolle. Hotellet er ejet af Claus Meyer og den lokale erhvervsmand Ebbe, begge er direkte og personligt engageret i hele udviklingsprojektet, hvor der lige nu er fokus på det, som går under titlen - SAKSKØBING MADHUS. Yderligere skal der etableres en madskole og en butik, der kommer til at bugne af lokale fødevarer fra Lolland-Falster og Sydsjælland.

De danske Sydhavskyster
Kommunerne Lolland, Guldborgsund, Vordingborg, Næstved, Faxe, Stevns og en række private aktører er gået sammen i en destinationsforening – De Danske Sydhavskyster - et samarbejde om fælles retning for det kommende turismesamarbejde på Sydhavsøerne og Sydsjælland.

Formand for turismearbejdsgruppen bag De Danske Sydhavskyster er Jan Harrit, adm. direktør Lalandia. "Kommunerne er for små til enkeltvis at markedsføre deres turismeattraktioner. Med en fælles profilering af området, når vi længere ud nationalt og internationalt". Han tilføjer, at det ikke alene er et ønske om at tiltrække flere turister, men også at turisterne på baggrund af en samlet information om hele landsdelens attraktioner, vil lade sig friste til at blive nogle dage.

Knuthenborg Safarisparks adm. direktør, Christoffer Knuth, der er med i arbejdsgruppen, De Danske Sydhavskyster, siger: "Vi har manglet en samlet plan for vores turisme, det er virkelig noget, vi har savnet. Vi er i konkurrence med de øvrige regioner på det område. Samarbejdet vil gavne alle aktørerne i De Danske Sydhavskyster. Jeg er overbevist om, at samarbejdet vil have stor effekt, som allerede vil kunne ses på overnatningstallene for 2015.

ERHVERV OG KULTUR er et gratis magasin, der udelukkende fortæller de positive historier fra kultur- og erhvervslivet på Lolland-Falster. Magasinet ønsker at profilere Lolland-Falster som en landsdel i økonomisk vækst. Magasinet bliver postomdelt til ca. 6.500 virksomheder - kontorer, butikker og jordbrugere i kommunerne Lolland, Guldborgsund og Vordingborg. Desuden bliver det sendt til samtlige landsdækkende medier.

Månedsmagasinet Erhverv og Kultur for april - på tryk og online – er nu postomdelt og tilgængeligt på erhvervogkultur.net

Læs mere her

tags: direktør, økonomi, Lolland-Falster, Næstved, Næstved, råvarer, virksomhed, Lolland, erhvervslivet, Vordingborg, konkurrence,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar