lørdag den 28. maj 2016

Automatisk kobling lanceres til dolly på Vestfyn Trækker


VBG's MFC-kobling, der muliggør automatisk til- og frakobling af påhængskøretøjer, lanceres nu også til dolly. Dermed får flere mulighed for bedre arbejdsmiljø samt lavere driftsomkostninger og miljøbelastning. Med VBG MFC (Multi Function Coupling) kan man til- og frakoble sin påhængsvogn uden at forlade førerhuset. Ved et tryk på kontrolpanelet påbegyndes automatisk til- og frakobling af alle funktioner – pneumatik, el og hydraulik. Nu lanceres MFC i en version til dolly.

Også et spørgsmål om sikkerhed

At forlade førerhuset i forbindelse med til- og frakobling kan udgøre en sikkerhedsrisiko, eksempelvis ved vejkanter, vejarbejde og terminaler.

– Ud over risikoen for påkørsel er der fare for personskade ved ind- og udstigning af førerhuset. Man slipper for at gå ud og tilslutte el, luft og hydraulik, for alt er indbygget i koblingen og tilkobles automatisk, siger Per Mikkelsen, der er administrerende direktør for VBG GROUP i Danmark.

Bedre arbejdsmiljø og mindre vedligehold

Det forringer arbejdsmiljøet at skulle tilslutte hydraulikslanger og elforbindelser i regn og blæst, eller at man får kraftige luftstød i ørerne, når bremseslangerne frakobles. Med VBG MFC kan man i ro og mag fra førerhuset følge, at alt går rigtigt til.

– MFC-brugere fortæller, at det forbedrede arbejdsmiljø bidrager til at fastholde dygtige chauffører og understøtter rekruttering af nye, forklarer Per Mikkelsen.

Han påpeger, at MFC er bygget til at sikre en stabil, slørfri og bekvem sammenkobling med høj kørekomfort. Fordi koblingen er slørfri, forekommer ingen bevægelse mellem bil og påhængskøretøj. Ifølge producenten kan man sågar mærke, om der er ubalance i et hjul eller i påhængskøretøjet. Det mindsker omkostningerne til vedligeholdelse, da problemet kan opdages i tide.

Hurtig tilbagebetaling

VBG MFC giver flere muligheder for tidsbesparelser. Den mest selvfølgelige er, at til- og frakoblingen sker meget hurtigere. Faktisk spares flere minutter hver gang, hvilket i sidste ende bidrager til at øge indtjeningen.

– Erfaringer fra brugerne af MFC viser en hurtig tilbagebetaling af investeringen. Det skyldes øget effektivitet, bedre konkurrencekraft og reducerede omkostninger til vedligeholdelse. Hurtigere til- og frakobling sparer tid, brændstof og miljøbelastning. I sidste ende gavner det bundlinjen, fastslår Per Mikkelsen fra VBG GROUP.

Fakta

Den nye MFC præsenteres sammen med en anden produktnyhed, VBG Rear End Solution, på Vestfyn Trækker 2016. Det sker på stand 50 fredag den 27. maj klokken 11.00.

VBG GROUP omfatter produktions- og salgsselskaber i Europa, Indien og USA. Koncernen er opdelt i tre forretningsområder, VBG GROUP TRUCK EQUIPMENT, EDSCHA TRAILER SYSTEMS og RINGFEDER POWER TRANSMISSION, med produkter, der markedsføres under kendte og stærke brands. www.vbggroupsales.eu

Læs mere her

tags: USA, Danmark, Europa, direktør, EM, RAI, Indien, blæst, 2016, omkostninger, ISS, arbejdsmiljø, brændstof, konkurrence, Ford, miljø, Fakta,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar